پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۸۴۵
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سالانه در این استان بیش از ۱۶۰هزار تن خرما تولید می‌شود که بخش زیادی از آن مازاد مصرف داخلی و صنایع تبدیلی است و باید صادر شود.

به گزارش فکرشهر، قاسم محمد زاده در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: تولید خرما در کشور بین یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال متغیر است که در بهترین شرایط ۵۰۰ هزار تن آن مصرف داخلی به شکل تازه خوری و بخشی نیز عمل آوری می‌شود.

وی افزود:پارسال ۳۸۰ هزار تن خرما در کشور صادر شد که از این مقدار حدود ۲۷ هزار تن شامل واریته‌های "کبکاب "و "زاهدی" مربوط به خرمای تولیدی استان بوشهر است.

معاون صمت استان بوشهر یادآورشد: روسیه و جمهور‌های پیرامونی، کشور‌های حوزه خلیج فارس، هندوستان، ترکیه و شمال عراق مقصد صادرات خرمای استان بوشهر است.

وی گفت: هرچند روند توسعه صادرات خرما از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ افزایش یافته است، اما نیازمند اتخاذ تدبیر بیشتری است.

این مقام مسوول اضافه کرد: امسال جشنواره و میز ملی خرما ۲۳تا۲۶ آبانماه در بوشهر برگزار خواهد شد.

محمد زاده ادامه داد: همچنین هیاتی از بازرگانان استان بوشهر امسال برای بازاریابی خرما به کشور‌های روسیه و عمان اعزام شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: باتوجه به اینکه قرار است نمایشگاه "اکسپو" (توانمندی صادرات کشاورزی جهانی) " قطر " به مدت ۶ ماه برگزار شود فرصت خوبی برای بازار یابی محصولات کشاورزی استان بخصوص خرما است که در همین راستا غرفه‌ای توسط اتاق بازارگانی دایر می‌شود و ماه‌های دی، بهمن و اسفند کشاورزان بوشهری در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

محمد زاده افزود: تهاتر خرما با میوه‌های گرمسیری یکی دیگر از تدابیر برای توسعه صادرات خرما است که مقدمات کار فراهم شده است و در سامانه جهانی تجارت نیز بارگذاری شده و قرار است جزئیات آن در جشنواره خرما رونمایی شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
France
|
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
مقاصد عبارتند از مکه، مدینه، مِشَد(مشهد)، شازاوریم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر