پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۸۴۷
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: پاسداشت ۱۲۷ شهید نوجوان استان بوشهر با حضور معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمود پاکدل روز دوشنبه در یادواره ۱۲۷ شهید نوجوان استان بوشهر با محوریت ۴ شهید ۱۲ ساله خط مقدم استان بوشهر با بیان اینکه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت صرفاً یک امر اخلاقی، اجتماعی و مذهبی نیست اظهار داشت: این مهم یک ضرورت برای تمام اعصار و کشور‌ها است و فقط مختص کشور ما نیست که باید نهادینه شود.

وی با اشاره به اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) در صدور انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنچه امروز در دنیا رخ می‌دهد و مقاومتی که از مردم باصلابت و مظلوم غزه در مقابل جنایت‌های صهیونیست غاصب و حامیان آن می‌بینیم نتیجه صدور این تفکر و انقلاب به سرتاسر جهان اسلام است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مردم متدین، ولایتمدار، مبارز، دلاور و شهیدپرور استان بوشهر را در انتقال این فرهنگ ناب را پیشتاز دانست و خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر در راه مبارزه با استعمار و تربیت چهره‌ها و شخصیت‌های مبارز، مذهبی، علمی و دینی سرآمد هستند و در جنوب به ویژه استان بوشهر فرهنگ عاشورا به‌صورت صحیح و عالی به نسل‌های بعد منتقل شده است.

پاکدل تقدیم ۲ هزار و ۱۲۴ شهید والامقام، بیش از ۷ هزار جانباز و ۴۳۴ آزاده سرافراز استان بوشهر در ۸ سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نشان دهنده ولایتمداری و انتقال صحیح فرهنگ ایثار و شهادت بین نسلی در استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه ۸ آبان روز نوجوان و شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی است با ذکر جمله امام خمینی (ره) در زمینه شهید فهمیده ادامه داد: زمانی که مرز‌های ایران اسلامی مورد هجوم بعثی‌ها واقع شد، فرزندان شما برای دفاع از اسلام و کیان اسلامی پا به میدان گذاشتند و اگر انتقال صحیح فرهنگ عاشورایی و سخنان نوجوانی به نام قاسم بن الحسن علیه‌السلام در شب عاشورا نبود ملت ایران در دفاع از ارزش‌ها موفق نبود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اکنون نتیجه این انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بیان احلی من العسل تقدیم ۱۲۷ نوجوان ۱۲ تا ۱۵ ساله در استان بوشهر هستیم و به شما دانش‌آموزان توصیه می‌شود که با ترویج سبک زندگی این شهدا آن‌ها را الگویی برای نسل آینده قرار دهید و معرفی کنید.

پاکدل افزود: امروز محور مقاومت الگوی خودش را از فرزندان شهیدان ایران اسلامی کسب کرده و می‌داند برای جاودانگی و نجات از ظلم و ستم که از زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه طهارت علیه‌السلام بر مسلمانان به هر نحوی روا داشتند راهی به جز مقاومت و مبارزه ندارند و سکوت بعضی از کشور‌های به ظاهر مسلمان و مرتجع منطقه ننگی برای جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: امیدوارم شما عزیزان ادامه دهنده راه شهدایی باشید که به مقام والا قرب الهی نائل شدند و در جوار معشوق آرام گرفتند.

در این مراسم از مادران شهیدان ۱۲ ساله خط مقدم، حسین صافی، ناصر رازی، محمد لر و سید علی طاهری‌نژاد و نقاش کم توان حرکتی تصاویر این شهدا تقدیر و تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر