پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۴۸۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹

فکرشهر: دومین یادواره سرداران، امیران و ۳ هزار شهید ایل قشقایی با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خانواده‌های معظم شهدا، مردم و مسئولان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله حسینی بوشهری در این آیین با اشاره به مبارزات عشایر کشور با ظلم و ستم در زمان رضاخان فرزند او، افزود: رژیم پهلوی دشمنی عجیبی نسبت‌به عشایر غیور ما داشت و آن‌ها را سرکوب می‌کرد.

وی اضافه کرد: آن‌ها حتی گاهی زمین‌های عشایر و امکاناتی که در اختیار آن‌ها بود را نیز می‌گرفتند، ولی عشایر غیور دست از مبارزه و جهاد برنمی‌داشتند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بعد از این همه ظلم و ستم‌هایی که عشایر از رژیم پهلوی دیدند، آن‌ها تا صدای رسای امام را شنیدند به سمت ایشان و انقلاب روی آوردند.

وی بیان کرد: عشایر غیور از آن زمان تا کنون پابرجا و استوار در میدان باقی مانده‌اند و در تمام صحنه‌های زیبای انقلاب حماسه آفریدند و هزاران شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به دو رویداد سرنوشت‌ساز در بهمن و اسفند اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم که عشایر غیور ما یک حماسه دیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفند بیافریندتا بار دیگر نام آن‌ها بر تارک تاریخ بدرخشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر کشور نیز در این مراسم گفت: سازمان امور عشایر در سال جاری اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام داده که شامل طرح‌هایی است تا بتواند بنیه اقتصادی و تولیدی جامعه عشایری کشور را به‌عنوان مولد و تلاشگر افزایش دهد.

سیاوش احمدی میرقائد افزود: طرح قراردادی گوشت قرمز از جمله طرح‌هایی است که با دستور رئیس جمهوردر مناطق عشایری شروع شده و قرار است از عشایر در حوزه تامین نهاده حمایت شود و تولیدات جامعه عشایری را دستگاه‌های مرتبط خریداری کنند.

وی یادآور شد: در بخش زیربنایی در دو سال اخیر میزان اعتبار تخصیصی قابل ملاحظه بوده به‌طوری که افزایش ۲۰ برابری داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر کشور با اشاره به این‌که در حوزه آبرسانی و تامین راه مناسب رئیس‌جمهور دستوری دادند که شامل ۱۰ مصوبه می‌شود، اضافه کرد: این مصوبه در خصوص راه، آب و بهداشت عشایر است.

احمدی قائد ادامه داد: بر اساس دستور رئیس‌جمهور ۳۸۰ خانه بهداشت و ۲۲۰ هزار صفحه تولید برق خورشیدی تا پایان دولت سیزدهم برای عشایر راه‌اندازی شود.

جامعه عشایری کشور ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۷۴ شهید آن از شهدای عشایر استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر