جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۰۵۲
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از تامین خوراک مورد نیاز طرح‌های پالایشگاهی در منطقه ویژه شمال استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی باستین در نشست مسئولان حوزه اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اقتصاد دریایی است و در صورتی که زیرساخت‌های لازم فراهم شود، اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌شود.

وی افزود: ساماندهی کالای همراه ملوان موسوم به ته‌لنجی از اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود و استاندار بوشهر تاکنون پیگیری‌های بی‌وقفه‌ای در این راستا انجام داده که امیدوارم شاهد رضایت خاطر ملوانان و بهبود وضعیت معیشتی در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر عنوان کرد: تمرکز اشتغال استان بوشهر در حوزه اقتصادی و به‌ویژه ظرفیت بخش خصوصی است که تسهیلات لازم داده شده و تمهیدات مورد نیاز نیز اندیشیده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته میزان اشتغال ایجاد شده در استان بوشهر از تعهدات بالاتر بود و امسال نیز ۱۸ هزار شغل جدید در تعهد استان است، اضافه کرد: تا کنون بالغ بر ۱۶ هزار شغل جدید ایجاد شده و به‌زودی از تعهد بالاتر می‌رویم.

به گفته باستین در شهریور امسال حدود ۱۷۰ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید که اشتغال قابل توجهی ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: طرح‌های بزرگ اقتصادی و پالایشگاهی منطقه ویژه شمال استان بوشهر از طرح‌های اشتغال‌زا هستند و شاهد روند رو به رشد در این مجموعه هستیم.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: با تمهیدات ارزشمند وزارت نفت بیش‌از ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام و همچنین ۲۰ میلیون مترمکعب گاز متان مورد نیاز طرح‌های پالایشگاهی در منطقه ویژه شمال استان تامین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر