چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۱۸۹
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن سیراف ـ جم در جنوب استان بوشهر خبر داد و گفت: در اجرای این طرح با مشارکت بخش خصوصی افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش فکرشهر، ابوالحسن عالی در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه یکی از منابع تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر شیرین‌سازی آب دریاست، اظهار داشت: ساخت، تکمیل و راه‌اندازی تأسیسات آب‌شیرین‌کن در دولت تسریع یافت و اکنون به ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار مترمکعب آب از این طرح‌ها در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در حال اجراست گفت: طرح‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در حال اجراست که با تکمیل و افتتاح آن‌ها تحول شگرف و مهمی در حل مشکل آبرسانی استان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یکی از طرح‌های مهم شیرین‌سازی آب دریا را تأمین آب شرب شهرستان جم از طریق شهر ساحلی سیراف دانست و خاطرنشان کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم با ظرفیت ۲۸ هزار مترمکعب ۱۰ سال قبل اجرا شد و اکنون پس از این مدت ساخت و تکمیل آن در دولت سیزدهم تسریع یافت.

عالی با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست این طرح با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز تصریح کرد: آب‌شیرین‌کن سیراف ـ جم در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه نویدبخش بهبود قابل توجه آب‌رسانی برای شهر‌ها و روستا‌های هدف خواهد بود که رضایتمندی حداکثری مردم به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم به عنوان یکی از مطالبات دیرینه با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

عالی با اشاره به بهره‌برداری از خط انتقال آب سیراف ـ جم خاطرنشان کرد: این طرح شامل ۴۲ کیلومتر خط انتقال آب و ۳۳ کیلومتر خط انتقال برق و ۸ پست فوق توزیع برق، ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۵ ایستگاه پمپاژ با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان تکمیل و راه‌اندازی شد.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی شبکه آب‌رسانی عسلویه اضافه کرد: بیش از ۳ کیلومتر شبکه توزیع آب عسلویه با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان نوسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای پروژه نوسازی شبکه توزیع آب عسلویه را با هدف پایداری و جلوگیری از هدر رفت آب دانست و گفت: تکمیل این طرح به بهبود روند توزیع و تقویت آب‌رسانی در عسلویه کمک شایانی خواهد کرد.

عالی با اشاره به اجرا پروژه نوسازی شبکه آب‌رسانی در سایر شهر‌ها و محلات دارای تنش آبی افزود: همگام با نوسازی و بهسازی شبکه‌های انتقال و توزیع آب پروژه‌های مختلف آب‌رسانی در استان بوشهر اجرایی شده که بخشی از آن‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر