پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۹۵۴
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از آغاز ساخت طرح آب‌شیرین‌کن بندر دیر با ظرفیت ۳ هزار و ۷۵۰ مترمکعب خبر داد و گفت: برای این طرح بخش خصوصی ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ابوالحسن عالی در نشست بررسی وضعیت طرح‌های آبرسانی استان بوشهر شیرین‌سازی آب دریا را یکی از برنامه‌های مهم تأمین آب شرب دانست و اظهار داشت: اکنون طرح‌های مهم آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی استان اجرایی و وارد مدار بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه اکنون روزانه افزون بر ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شرب استان از تأسیسات آب‌شیرین‌کن تولید و توزیع می‌شود گفت: طرح‌های آب‌شیرین‌کن اکنون در نقاط استان بوشهر به ظرفیت افزون بر ۱۴۰ هزار مترمکعب در حال اجرا است که با تکمیل آن‌ها تحول مهمی در حل مشکلات آبرسانی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از آغاز ساخت طرح آب‌شیرین‌کن بندر دیر خبر داد و گفت: پروژه آب‌شیرین‌کن دیر با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عالی مدت زمان احداث پروژه آب‌شیرین‌کن بندر دیر را یکساله با ظرفیت تولید سه هزار و ۷۵۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز دانست و بیان کرد: این پروژه شامل احداث و بهره‌برداری از مخازن آب خام و تصفیه شده درون سایت آب‌شیرین‌کن، احداث تأسیسات نمک‌زدایی، خط انتقال برق به طول ۱۰ کیلومتر است.

وی احداث خط انتقال آب تصفیه شده تا مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی به طول ۷.۵ کیلومتر را از دیگر برنامه‌های این طرح دانست و خاطرنشان کرد: انجام کلیه موارد مربوط به ژئوتکنیکی و احداث جاده دسترسی از دیگر بخش‌های پروژه آب‌شیرین‌کن بندر دیر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در اولویت افزایش منابع آب شرب استان بوشهر است تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست آب‌شیرین‌کن زمینه حل مشکلات دیرینه این استان برطرف می‌کند.

عالی گفت: با حمایت‌های وزارت نیرو اکنون بوشهر از استان‌های برتر در اجرایی شدن پروژه‌های آب‌شیرین‌کن به‌شمار می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر