پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۵۱۴
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بسته‌های حمایتی دولت برای رونق تجارت خرما در عرصه‌های ملی و جهانی، سبب تحول و پیشرفت‌های مناسبی برای صادرکنندگان این محصول ارزآور شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی زاده در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: برآورد‌های آماری نشان می‌دهد که تولید خرما در جهان، ۷.۵ میلیون تن بوده که حدود ۱.۵ میلیون تن آن صادر می‌شود.

وی افزود: این میزان در کشور ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال بوده که ۴۰۰ هزار تن صادر و مابقی در کشور به اشکال مختلف و در بسته بندی‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر گفت: با تولید متوسط سالیانه ۱۷۰ هزار تن تولید خرما در استان بوشهر فقط می‌توانیم ۳۰ هزار تن آن را صادر کنیم که نشان می‌دهد در این زمینه نیازمند توجه بیشتر هستیم.

محمدی‌زاده بیان کرد: استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان برای به روز کردن بسته بندی‌ها و اقلام ترکیبی خرما با سایر محصولات می‌تواند زمینه ارتقا محصول خرمای این استان را فراهم سازد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه و میز خرما در استان بوشهر گفت: طی ۲ روز گذشته نمایشگاه خرما در این استان با حضور تولیدکنندگان و صادر کنندگان این محصول و تجهیزات جانبی بسته بندی در بوشهر آغاز به کار کرد که با استقبال مناسبی در کلان کشوری نیز مواجه شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تحولات اخیر غزه عنوان کرد: امپراطوری رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در سراشیبی قرار دارد و امروز شاهد تجمعات چند صد هزار نفری در کشور‌های اروپایی علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم.

محمدی زاده با بیان اینکه نابودی اسرائیل غاصب نزدیک است افزود: رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی در سراشیبی قرار دارد و روز به روز جبهه مقاومت، قوی‌تر می‌شود.
استاندار بوشهر با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج عنوان کرد: نیاز است برای این ایام برنامه‌ها و طرح‌های ارزشمندی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان تدارک دیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر