چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۱۱۶
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌‎ای استان بوشهر از شناسایی ۷۵۱ مورد تخلف در حریم راه‎‌های استان در سال جاری و برخورد با متخلفان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم اخترشناس با بیان اینکه تجاوز به حریم راه‎‌های بوشهر به صورت مستمر از سوی گشت‌های صیانت حریم و راهداران شناسایی می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون با ۱۳۰ مورد دستفروشان حاشیه راه، ۱۱۲ مورد تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۳۶۴ مورد راه دسترسی غیرمجاز، ۹۸ مورد ساخت و ساز‌های غیرمجاز و ۴۷ مورد عبور تاسیسات در حریم راه‌های استان بوشهر برخورد یا جمع‌‎آوری شده است.

به گفته وی، بیشترین تخلف‌ها در حریم راه‌ها در شهرستان‎های دشتی و تنگستان شناسایی شده و کمترین مورد هم مربوط به شهرستان‌های جم و دیلم بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای استان بوشهر با یادآوری اینکه به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تاسیسات در شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها بدون کسب مجوز ممنوع است، اظهار کرد: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم قبل از خرید زمین یا هرگونه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در حریم راه‌ها، نسبت‌به استعلام و اخذ مجوز از اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام کنند تا از ضرر احتمالی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱۵ مجوز برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در راستای قوانین حریم راه‌های استان صادر شده است.

اخترشناس با بیان این‌که درصورت برخورد نکردن با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه، در زمینه ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، تاکید کرد: در کنار اقدام‌های راهداران، حراست و پاکسازی حریم راه‌ها نیازمند همت و عزم استانی و ملی است و می‌بایست تمامی دستگاه‌های مرتبط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر