پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۰۸
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

فکرشهر: اجرای مدیریت تلفیقی بهبود حاصلخیزی خاک در باغ‌هامدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مدیریت تلفیقی بهبود حاصلخیزی خاک و نیز تغذیه گیاهی مؤثر، از اصولی‌ترین راهکار‌های افزایش کمی و کیفی محصولات باغبانی استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، ابراهیم دانا اظهار داشت: نظر به شرایط اقلیمی استان بوشهر و وجود تنش‌های محیطی نظیر کم آبی، خشکی، شوری منابع آب و خاک و نیز دمای زیاد و از طرفی فعالیت برخی از آفات خسارت زا در باغ‌های استان، اجرای مدیریت تلفیقی افزایش ماده آلی خاک به ویژه مواد آلی کمپوست شده است.

وی افزود: سایر اصلاح کننده‌های خاک که با افزایش ظرفیت نگهداری آب، شرایط برای جذب عناصر فراهم می‌سازند و همچنین انجام عملیات کود دهی بر پایه ارزیابی نتایج آزمایشگاهی و سنجش نمونه‌های آب، خاک و برگ درختان، بر عملکرد و کیفیت پس از برداشت محصولات بسیار اثر بخش است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آموزش باغداران در ارتقا سطح دانش و مهارت باغداران مؤثر است گفت: امسال از محل اعتبارات موافقت نامه استانی طرح حمایت از توسعه باغ‌ها در اراضی شیب‌دار با تخصیص اعتبار به میزان ۱۵ میلیارد ریال در قالب طرح‌های تغذیه باغ‌ها و سازگاری با خشکسالی در سطح ۱۱۵ هکتار و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه باغداران در شهرستان‌های استان اجرا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر