چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۸۷۳
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طرح الگوی کشت در سطح ۱۴۴ هزار هکتار در اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرایی شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی باستین اظهار داشت: بهبود وضعیت آب کشاورزان از موفقیت‌های دولت سیزدهم است و طرح‌های متنوعی در این راستا عملیاتی شده است.

وی افزود: تلاش برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی مورد توجه و تاکید قرار دارد و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.

معاون اقتصادی استاندار گفت: طرح الگوی کشت در سطح ۱۴۴ هزار هکتار در اضی کشاورزی استان اجرا شده که تاثیر بسزایی در بهبود تولیدات دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: ترویج و اصلاح الگوی کشت با تشکیل کاروان‌های ترویجی و جایگزین کردن محصولات کم آب بر، کم هزینه و پر فروش امری ضروری است.

کبری توکلی اظهار داشت: با توجه به اقلیم خشک و نیمه‌خشک ایران و کمبود منابع آبی در استانی مانند بوشهر، آب به عنوان یکی از عوامل محدودکننده تولید، نقش مهمی را در تعیین نوع فعالیت‌های زراعی در استان ایفا می‌کند.

وی افزود: آسیب‌پذیری سفره‌های آب زیرزمینی در اثر برداشت بی‌رویه از منابع آبی، اتمام پتانسیل قابل توسعه بهره‌برداری از آب‌های زیر زمینی برای مصارف کشاورزی و پایین بودن راندمان آبیاری لزوم اصلاح الگوی مصرف آب را ضروری می‌سازد.

توکلی تاکید کرد: تغییر الگوی کشت راهکار اساسی برای اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر