جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۸۸
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به آغاز به کار قرارگاه ویژه راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان گفت: تا پایان امسال ۲۵۰۰ نیروگاه برق خورشیدی در روستا‌های استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی باستین در نشست برنامه‌ریزی برای تسریع در نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی کوچک در روستا‌ها با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ابلاغ شده است اظهار داشت: یک‌هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به استان بوشهر ابلاغ شد که بخش عمده‌ای از آن به حوزه نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها ۵ کیلو وات ساعت است گفت: برای تسریع در اجرایی شدن این طرح‌ها قرارگاه ویژه نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان بوشهر آغاز به کار کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع پرداخت تسهیلات خرید و نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی اضافه کرد: این طرح‌ها که به‌عنوان منبع انرژی پاک محسوب می‌شود ضمن اینکه هزینه نگهداری آن بسیار پایین است، تولیدات برق آن توسط شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

باستین خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی یاد شده را ۲۰ ساله دانست و خاطرنشان کرد: برای استان بوشهر ۳ هزار و ۵۰۰ نیروگاه برق خورشیدی برنامه ریزی شده که تا پایان امسال ۲۵۰۰ واحد آن در روستا‌های استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: خرید، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی استان بوشهر با همکاری وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اجرایی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر