چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۸۶۹
سه‌شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: در راستای ارتقا و تحقق کامل اهداف اشتغالزایی، برنامه ریزی و هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بیشتر شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد بنافی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دشتستان که با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ضمن تقدیر از مجموعه دستگاه‌های استانی و ادارات و نهاد‌های شهرستانی و بانک‌های عامل در تسریع ارائه تسهیلات تبصره‌ای گذشته اظهار داشت: ضرورت دارد در راستای ارتقا و تحقق کامل اهداف اشتغالزایی، برنامه ریزی و هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بیشتر شود.

فرماندار شهرستان دشتستان با بیان اینکه بحث انحراف تسهیلات خطای غیر قابل بخشودنی است افزود: انحراف تسهیلات با وجود شرایط خاص اقتصادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و تسهیلات پرداختی باید در قبل، حین و بعد از پرداخت به شدت نظارت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد اطلاعات خام از تسهیلات تبصره‌ای و اشتغال پایدار روستایی در اختیار کارگروه اشتغال شهرستان قرار گیرد و همچنین ارتباط ما بین دستگاه‌های استانی و شهرستانی تقویت شود.

رئیس کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دشتستان تاکید کرد: باید پیگیری بیشتری جهت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ برای طرح‌های میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد انجام شود.

وی در این خصوص ادامه داد: با توجه به اینکه به دنبال ارتقای ظرفیت بازارچه گردشگری از ۲ نقطه به ۸ نقطه در شهرستان هستیم باید در این باره شهرداران و دهیاران پیگیری‌های لازم برای جذب منابع بیشتر از راه تسهیلات تبصره‌ای داشته باشند.

بنافی با اشاره به محدودیت شدید منابع آب متأثر از خشکسالی‌های اخیر و برداشت بی رویه از سفره‌های زیر زمینی مخصوصاً در دشت بوشکان، اظهار داشت: در این راستا در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قطعاً از طرح‌های کشاورزی با اولویت تغییر الگو کشت، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بنافی افزود: در خصوص مشاغل خانگی بانک‌های شهرستان دشتستان تا بیستم دی ماه امسال فرصت دارند تسهیلات خود را پرداخت کنند که در این راستا معاونت برنامه ریزی فرماندار پرداختی بانک‌ها را مدام پیگیری و رصد نماید.

فرماندار شهرستان دشتستان اظهار داشت: متأسفانه اشتغال در شهرستان صورت می‌گیرد، ولی ثبت سامانه رصد نمی‌شود، که دستگاه‌های اجرایی با ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد، عملکرد دولت در شهرستان را بهتر نمایان کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر