پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۰۵۳
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

فکرشهر: کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان بمنظور خدمت رسانی به هموطنان در نوروز ۱۴۰۳ تشکیل و بر اساس شرح وظایف فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بندرگناوه در سه ماه مانده به پایان سال به علت دارا بودن هوای مطبوع نسبت به دیگر نقاط کشور که سرمای سخت زمستان را تجربه می‌کنند، نقطه‌ای درخور و مناسب برای حضور گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است.

بازار تجاری عرضه کالای خارجی و ساحل ماسه‌ای زیبا در کنار هوای مطبوع دست به دست هم داده تا ماه‌های پایانی سال این شهر ساحلی با خیل زیادی از هموطنان مواجه شود.

در سال‌های اخیر بندر گناوه یکی از مهم‌ترین بنادر جنوب کشور در استان بوشهر در جذب گردشگر و مسافر به خصوص در ایام نوروز رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

این شهرستان ساحلی واقع در کرانه خلیج فارس در طول سال بخصوص روز‌های پایانی هفته و تعطیلات نوروز پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر که چندین برابر جمعیت خود این بندر است، می‌شود.

حضور گردشگران و مسافران در این روز‌ها رونق خاصی به کسب و کار مردم و بازاریان این دیار بخشیده است که نوید نوروز شلوغی را می‌دهد.

همه ساله در آستانه تعطیلات نوروز مسئولان این شهرستان عزم خود را جزم می‌کنند تا با فراهم‌کردن امکانات برای رفاه و آسایش مسافران برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آورند.

مسئولان ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه روز یکشنبه در نشستی که در فرمانداری بمنظور برنامه ریزی برای خدمات دهی به هموطنان در این شهرستان برگزار شد به بحث و تبادل نظر پرداختند و شرح وظایف آن‌ها مشخص شد.

در این نشست مسئولان ستاد خدمات سفر گناوه عزم خود را جزم کردند تا به گردشگران و مسافرانی که از اقصی نقاط کشور وارد این شهرستان می‌شوند، خدمات درخور ارایه دهند.

فرماندار گناوه در این نشست گفت: برنامه‌های پیش بینی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ باتوجه به تقارن با ماه مبارک رمضان، متناسب با این ماه باشد.

کمیته‌های ستاد خدمات سفر گناوه برای نوروز ۱۴۰۳ دست به کار شدند

" محمدتقی صفری " اظهار داشت: امیدواریم با همت همه مسئولان شهرستان همانند سال گذشته و تجربه مضاعف بتوانیم با یک مدیریت واحد در سطح شهرستان خدمات دهی مناسب در تعطیلات نوروز ارایه دهیم.

وی افزود: مدیران شهرستان از توان مدیران کل استان استفاده کنند و دستگاه‌های متولی کاستی‌ها و کمبود‌ها را با همکاری مدیران مربوطه برطرف کنند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه تصریح کرد: همه دستگاه‌های خدماتی با توجه به شرح وظایف مشخص خود نسبت به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم اقدام کنند و در جلسات آینده گزارشی از اقدامات ارایه دهند.

وی گفت: مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات سفر نیز زیر مجموعه خود را فعال کرده و نیازمندی‌ها را مکاتبه و هر ۱۰ روز یکبار گزارش اقدامات خود را در جلسه ستاد خدمات سفر ارائه دهند.

صفری افزود: در بحث ترافیک، فرمانده انتظامی و راهور تدابیر لازم را بیاندیشند و راهکار و پیشنهاد خود را در زمینه روان سازی ترافیک، مسدود نمودن مسیر‌ها و محل پارکینگ‌ها در شورای ترافیک مطرح و مصوب کنند.

فرماندار گناوه ادامه داد: سالن‌ها و فضا‌های بزرگ سرپوشیده در صورت شرایط آب و هوایی اضطراری و احتمالی اقدام به اسکان اضطراری کنند.

وی بیان داشت: برنامه ریزی برای تامین آب آشامیدنی و محل استقرار مخزن ذخیره در ساحل تا قبل از تعطیلات نوروز انجام شود.

فرماندار گناوه افزود: ذخیره مواد غذایی لازم با توجه به حجم بالای ورود مسافران به شهرستان و پیش بینی چند برابری نیاز‌های در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهارکرد: مخابرات نسبت به نصب دکل اینترنت در ساحل اقدام کند تا مردم و هموطنان مشکلی نداشته باشند.

صفری گفت: بکارگیری اتباع بیگانه توسط ادارات بخصوص در تعطیلات نوروز غیرقانونی است و نباید استفاده شود.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناوه اظهار کرد: جلسه ستاد خدمات سفر با بررسی مصوبه‌های قبل و معرفی مسئولان کمیته برگزار شده است.

حمزه بهاگیر افزود: درحالی که حدود سه ماه به پایان سال مانده است، مسئولان ستاد خدمات سفر دست بکار شدند تا با برنامه ریزی لازم، میزبان شایسته‌ای برای هموطنان در نوروز ۱۴۰۳ باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۳، مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات سفر، برنامه‌های خود را متناسب با این ماه و براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کنند.

وی گفت: به منظور خدمات مطلوب به هموطنان در نوروز سال آینده، ۱۴ کمیته ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان گناوه فعال و ابلاغ مسئولان کمیته‌ها و دستورالعمل‌ها انجام شده است.

بهاگیر یادآور شد: ارزیابی و عملکرد، تبلیغات، انتظامی و ترافیک شهری، خدمات شهری، اسکان و رفاه، تنظیم بازار، برنامه ریزی و آمار، اقامه نماز، امداد و نجات، بهداشت، سلامت و محیط زیست، حمل و نقل و اطلاع رسانی به عنوان کمیته‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان هستند.

وی افزود: کمپ گردشگری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان گناوه برای حضور مسافران و گردشگران با امکانات مورد نیاز آماده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر