چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۱۸۱
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: نرخ موالید این شهرستان تا پایان آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد یافته است.

به گزارش فکرشهر، " احمد لیراوی " در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعداد موالید شهرستان تا پایان آذر امسال ۹۶۷ نفر و پارسال ۸۹۷ نفر به ثبت رسیده است.

وی افزود: شمار ازدواج در شهرستان گناوه در این مدت ۴۱۳ واقعه به ثبت رسید و در آذر امسال به ۴۲۵ مورد رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه تصریح کرد: میزان واقعه فوت ثبت شده در شهرستان از ابتدای سال تا پایان آذر ۸.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی یادآورشد:در سال ۱۴۰۱تعداد فوتی‌ها ۳۹۳ نفر و امسال تا پایان آذر ۳۹۳ واقعه در این شهرستان ثبت شده است.

لیراوی جمعیت شهری را ۸۱ هزار و ۹۸۸ نفر و روستایی ۲۴ هزار و ۵۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این مجموع ۵۳ هزار و ۳۳۳ نفر مرد و ۵۲ هزار و ۷۱۱ زن هستند.

دیلم 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم نیز گفت: این شهرستان در زمینه جوانی جمعیت وضعیت مطلوبی ندارد.

" محمد امین خلیجی " در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه دولت چندین بسته تشویقی جهت فرزندآوری در نظر گرفته است، در این راستا اهدای زمین به خانوار‌های دارای سه فرزند در شهرستان اجرایی شده است.

وی افزود: وضعیت بحرانی جمعیت در کشور باعث شده که قرارگاه جوانی جمعیت در این شهرستان نیز تشکیل و تصمیمات لازم جهت بهبود وضعیت کنونی اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم تصریح کرد: فرزند بیشتر محیط خانواده‌ها را گرم و صمیمی‌تر خواهد کرد و انتطار ما از تمامی دستگاه‌ها در زمینه فرزندآوری بسیج و فرهنگ‌سازی با تمام توان است.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات لازم و مهم جهت بهبود وضعیت فعلی، فرهنگ‌سازی میان خانواده‌ها است، بیان کرد: آموزش و پرورش در مدارس به فرهنگ‌سازی و آماده سازی ذهن دانش‌آموزان جهت تشکیل خانواده و فرزندآوری در آینده بپردازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر