جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۳۵۳
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: باتوجه به کاهش نرخ باروری، زنگ خطر پیری جمعیت در این شهرستان به صدا درآمده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا " عصمت حیدری " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند که با توجه به پایین بودن نرخ باروری کلی ۱.۵ درصد در شهرستان گناوه، باید متوجه زنگ خطری که به صدا درآمده باشیم.

وی افزود: هرگاه در جامعه‌ای حداقل ۷۰ درصد از جمعیت در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال (سنین فعالیت و کار) باشند، به‌اصطلاح آن جامعه در فرصت پنجره جمعیت تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های متولی با شبکه بهداشت و درمان در راستای ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت:عدم توجه به جمعیت جوان و عبور از پنجره جمعیت امکان مدیریت و ترمیم ساختار‌های جمعیتی و تحقق رشد و توسعه پایدار را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حیدری بیان کرد: فرزند آوری نیازمند فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری در جامعه است، اکنون در زمینه ارزش‌گذاری برای داشتن فرزند در حد مطلوب کار نشده است.

وی یادآور شد: هم اینک بدلیل بالا رفتن سن ازدواج و بچه‌دار شدن جوانان، فاصله بین تولد فرزندان خانواده‌ها زیاد است و گاه افراد از سن باروری خارج می‌شوند و داشتن فرزند برایشان ارزش و اولویت نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: افزایش جمعیت سالمندی و کاهش نیروی جوان جوامع یک بحران همه‌گیر جهانی است و حالا این معضل در شهرستان گناوه نیز یک هشدار جدی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر