چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۲۰۳
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، تعداد وفات‌های ثبت شده ٩ ماهه امسال را سه هزار و ۵٢١ واقعه اعلام و اظهار کرد: وفات‌های ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢.٧ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «اسکندر پاسالار» اظهار کرد: نسبت جنسی مرگ و میر در استان بوشهر ١٢۴.۶ است به عبارتی به ازای فوت هر ١٠٠ زن نزدیک به ١٢۵ مرد فوت کرده اند.

وی افزود: جمعیت استان در پایان آذر ماه امسال به یک میلیون و ٢٠٨ هزار و ۶۵۵ نفر رسیده و برای ثابت ماندن جمعیت فعلی باید نرخ باروری ۲.۱ فرزند باشد یعنی هر پدر و مادر ۲ فرزند داشته باشند در حالی که این رقم اکنون در استان به ۱.۶ رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت استان در سال گذشته هفت دهم درصد ثبت شده یعنی به ازای هر یک هزارنفر، هفت نفر به جمعیت استان اضافه شده است.

پاسالار با بیان اینکه ۷۱.۵ درصد جمعیت استان بوشهر در شهر‌ها سکونت دارند، عنوان کرد: از جمعیت استان بوشهر ۵۳ درصد مردان و ۴۷ درصد زنان تشکیل می‌دهند.

به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ١٠٨ پسر متولد می‌شود

وی عنوان کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ١٠ هزار و ١٠۶ ولادت در استان بوشهر ثبت شده که از این تعداد ۵ هزار و ٢۴٧ مورد پسر و ۴ هزار و ٨۵٩ مورد دختر بودند.

پاسالار با بیان اینکه به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ١٠٨ پسر متولد شده است، گفت: این نسبت جنسیتی در مدت مشابه سال قبل عدد ۱۰۶.۹ به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر، بیان کرد: میانگین سن مادران در تولد اولین فرزند در استان طی سال‌های اخیر پایین‌تر از میزان کشور بوده است.

ثبت ۳۹۰ چندقلوزایی در استان

پاسالار، با اشاره به ثبت بیش از ٣٩٠ مورد چند قلویی در ثبت احوال استان بوشهر اظهار کرد: در ٩ ماهه سال جاری و بر اساس آمار‌های ثبت شده تاکنون ٣٩٠ مورد چندقلوزایی در استان ثبت شده که ١٨۴ مورد آن دوقلوزایی، ۶ مورد سه قلوزایی و ١ مورد چهارقلوزایی بوده است.

فاطمه و حسین دارای بیشترین فراوانی

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: نام‌های فاطمه، زهرا، رستا، زهرا، نورا و زینب بیشترین فراوانی نام در استان را در ٩ ماه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی در خصوص فروانی اسامی پسران نیز گفت: نام‌های حسین، محمد، علی، امیرعلی و امیرحسین دارای بیشترین فراوانی در این مدت هستند.

میانگین سنی زوج و زوجه در بوشهر به ترتیب ٢٨.٧ و ٢۴.۵ سال است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، آمار ازدواج‌های هفت ماهه سال ١۴٠٢ را سه هزار و ٢۴٧ واقعه اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین ازدواج بین مردان ٢۶ ساله با زنان ١٨ ساله ثبت شده است.

وی در خصوص میانگین سنی ازدواج بار اول زوجین گفت: میانگین سنی زوج و زوجه در کشور به ترتیب ٢٨.٢ و ٢٣.٩ سال است که این میانگین در استان برای زوج ٢٨.٧ سال و برای زوجه ٢۴.۵ سال به ثبت رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر