پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۵۹۱
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: بخشدار شبانکاره گفت: شورای آموزش و پرورش در بخش شبانکاره با بکارگیری خرد جمعی همواره توانسته است گام‌های مؤثر و ارزشمندی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بردارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، ابراهیم حسینی در آئین نواختن زنگ گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش در هنرستان دخترانه کاردانش اندیشه شبانکاره اظهار داشت: نقش اصلی و رسالت خطیر آموزش و پرورش تأمین و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است و بی‌تردید رشد و توسعه‌ی پایدار یک کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد که در این میان اثرگذارترین نهاد اجتماعی، آموزش و پرورش است و مدرسه به‌عنوان محلی برای تمرین زندگی اجتماعی و کانون خلق دنیای آینده به‌شمار می‌رود.

بخشدار شبانکاره افزود: آموزش و پرورش یکی از گسترده‌ترین و حساس‌ترین نهاد‌های بنیادی در جامعه است که اخذ تصمیمات در این مجموعه دارای اهمیت بسیار است به طوری که می‌تواند به شکل گیری و رشد جامعه در امروز و آینده تأثیر بسزایی داشته باشد.

حسینی با اشاره به هفته گرامیداشت شورا‌های آموزش و پرورش از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه در تقویم بیان کرد: مشارکت اجتماعی برای تحکیم پایه‌های تعلیم و تربیت با شکل‌گیری شورا‌های آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هستند، نمودی عینی پیدا کرده تا با به‌کارگیری توان مردم و دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت همت گمارند.

بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش شبانکاره گفت: فعالان عرصه آموزشی معتقدند که شورا‌های آموزش و پرورش بازوانی توانمند در عرصه تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند، زیرا در این شورا‌ها مشارکت اجتماعی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت نمود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش در بخش شبانکاره با بکارگیری خرد جمعی همواره توانسته است گام‌های مؤثر و ارزشمندی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بردارد.

بخشدار شبانکاره:شورای آموزش و پرورش شبانکاره گام‌های موثری در این بخش برداشته است

حسینی در ادامه به دانش آموزان توصیه کرد: با توجه و تلاش در علم آموزی شما دانش آموزان می‌توانید نقش بسزایی در قبول مسئولیت‌ها در آینده جامعه داشته باشید.

بخشدار شبانکاره اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در همه مناطق با تلاش همه اعضای خود توانسته مقام اول را کسب کند و در بخش شبانکاره ۲ فضای آموزشی تخریبی در شهر شبانکاره و روستای دهداران سفلی امسال نوسازی خواهد شد که همه نشان دهنده پویایی و موفقیت شورای آموزش و پرورش در شهرستان دشتستان و منطقه شبانکاره است.

لزوم برنامه ریزی شورای آموزش و پرورش بر حسب نیاز‌های منطقه

رئیس آموزش و پرورش منطقه شبانکاره و دبیر شورای آموزش و پرورش نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت این هفته به اعضای این شورا در بخش عنوان کرد: شورا‌های آموزش و پرورش اصلی‌ترین نهاد تصمیم گیر در مناطق، شهرستان، استان و کشور هستند که می‌توانند به راهبرد اصلی نظام تعلیم و تربیت کمک کنند.

کوروش رستمی افزود: تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مترقی نهاد آموزش و پرورش در راستای بهره گیری از خرد جمعی، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و نیز به کارگیری تمامی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی، گام مؤثری در جهت تحقق و پیشبرد اهداف و ایجاد تسهیل در اجرای برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: در کار‌ها بدون آینده نگری و برنامه ریزی نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید و داشتن چراغ راه برای رسیدن به اهداف و برنامه‌ها در جامعه ضرورت دارد لذا برای رسیدن به اهداف باید برنامه ریزی‌ها بر حسب ضرورت‌ها و نیاز‌های این منطقه باشد تا به نتایج مطلوب برسیم.

بازدید از نمایشگاه دست ساز‌های دانش آموزان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر