پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۸۹۹
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

فکرشهر: بخشدار آب‌پخش گفت: هنرمندان زبان گویای فرهنگ و تمدن و شعر و ادب یک جامعه هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، مصطفی سلیمی مفرد صبح چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان بخش آب‌پخش عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیاز به فعالیت جامعه هنری دارد.

بخشدار آب پخش افزود: هنرمندان زبان گویای فرهنگ و تمدن و شعر و ادب یک جامعه هستند و بدون وجود جامعه هنری و هنرمندان، تمدن اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی دچار خسران‌های بزرگی می‌شد.

سلیمی مفرد با اشاره به غنای فرهنگی و هنری جامعه ایران افزود: ایرانیان از دیرباز دارای فرهنگ بومی خاص خود بوده‌اند و بسیاری از کشور‌ها سنت‌های خود را از ارزش‌های اصیل ایرانی به عاریت گرفته‌اند.

وی گفت: این فرهنگ اصیل ایرانی در ادامه راه و با ظهور اسلام، غنای بیشتری یافت و انسان ایرانی امروز از دو سرچشمه عظیم فرهنگ ایرانی و تمدن اسلامی تغذیه می‌کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که ما به دو سرچشمه وجودی و هویت بخش خود پشت نکرده‌ایم، ارزش‌های دینی و ملی ما را هیچ کشور، فرهنگ و یا ایدئولوژی نمی‌تواند از ما بگیرد.

سلیمی مفرد در پایان نشست خود با هنرمندان بخش آب‌پخش ضمن اشاره به نیازمندی‌های بخش آب‌پخش در حوزه هنر و فرهنگ اعلام کرد: با توجه به قول مساعد رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، تمام تلاش خود در خصوص آغاز به کار مجتمع فرهنگی و هنری آب‌پخش و جانمایی و تأسیس یک سالن نمایش مناسب برای مردم این بخش را خواهم کرد.

هنرمندان بخش آب‌پخش به بیان مشکلات فرهنگی و هنری موجود در آب‌پخش، کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم به منظور فعالیت هنرمندان و همچنین دغدغه‌های خود در خصوص فعالیت‌های جامعه هنری پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر