پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۸۷۸
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

فکرشهر: خرابی مکرر تنها دستگاه مستهلک و قدیمی مورد استفاده سی. تی. اسکن بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه باعث سرگردانی، گرفتاری و مشکلات عدیده‌ای برای بیماران در این شهرستان شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خرابی چندین باره دستگاه سی‌تی‌اسکن تنها بیمارستان شهرستان گناوه باعث شده تا بیماران برای انجام نیاز‌های پزشکی مرتبط به این دستگاه به شهر‌های همجوار از جمله دیلم، برازجان و بوشهر و حتی بهبهان استان خوزستان بروند که این روند موجب نارضایتی و گله‌مندی اهالی این شهرستان شده است.

این در حالی است که دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان گناوه مرتب دچار نقص فنی می‌شود و با وجود راه اندازی مجدد، در نوسان درست و خرابی سرگردانی مردم را به دنبال دارد.

بیماران اورژانسیِ نیازمند سی. تی. اسکن در حالی در نبود این امکانات ابتدایی پزشکی دل جاده زده و به شهرستان‌های هم جوار می‌روند که می‌تواند مرگ را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

مردم این دیار معتقدند شهری که به اصطلاح قطب گردشگری و اقتصادی و تجاری در جنوب کشور است درخور و شان آن‌ها نیست که مردمانش جهت یک معاینه معمولی یا انجام سی تی اسکن راهی شهرستان‌های همجوار شوند.

ادامه این روند و مستهلک بودن تجهیزات پزشکی در گناوه تهدید بزرگی برای سلامت و جان مردم گناوه محسوب می‌شود که می‌طلبد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هر چه سریع‌تر وارد عمل شود.

مردم این دیار انتظارات و توقع به حقی دارند و می‌گویند برای مواقع خرابی تجهیزات حیاتی درمانی، استفاده از تجهیز جایگزین را در برنامه خود بگذارند، زیرا که طی کردن مسیر‌های به شهر‌های برخوردار از این دستگاه، برای یک مصدوم ضربه مغزی شده چه بسا ممکن است به مرگشان بیانجامد.

امام جمعه گناوه که در روند گلایه‌ها و شکایات مردم قرار دارد، بخشی از خطبه‌های نماز جمعه را به همین وضعیت سی. تی. اسکن بیمارستان اختصاص داد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی اظهار کرد: باتوجه مشکلات ایجاد شده در بیمارستان گناوه، از نزدیک بازدید و از آخرین وضعیت سی. تی. اسکن مطلع شدم.

رکنی حسینی ادامه داد: اگر چه فرماندار گناوه در حال تلاش و پیگیری برای حل مشکل سی تی اسکن و دیگر مشکلات بیمارستان گناوه است، اما مسئولان استانی از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی باید بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه کار‌های خوبی در بیمارستان انجام شده و متخصصانی جذب شدند، اما ناکافی است، افزود: خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان و امکانات و تجهیزات موجود ناکافی و در شأن مردم نیست.

وی اضافه کرد: بیمارستان گناوه از نظر بعد مسافت فاصله زیادی تا شهر و دارای امکانات محدودی است که می‌طلبد که یک فضای بیمارستانی در خود شهر احداث شود.

سرپرست بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه اظهار کرد: ما به عنوان متولیان و دست اندرکاران این بیمارستان، دغدغه‌ای را که مردم دارند درک می‌کنیم و بجد در حال تلاش برای برطرف کردن آن هستیم.

حسن فخرایی افزود: قطعه‌ای از دستگاه سی تی اسکن دچار مشکل شد که قطعه نو خریداری، نصب و راه اندازی شد، اما به فاصله کمی دوباره مشکلاتی برای دستگاه پیش آمد که متخصص راه اندازی این دستگاه، خرابی قطعه دیگر را تنشخیص داد.

وی گفت: پس از اعلام نظر متخصص دستگاه، پیش فاکتور قطعه نو تهیه و خریداری شد و هم اکنون تحویل به بیمارستان شده که به زودی نصب و راه اندازی می‌شود.

سرپرست بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه اظهار کرد: باتوجه به مستهلک بودن سی تی اسکن موجود، جایگزین دستگاه نو در اولویت قرار گرفته و موافقت اصولی آن اخد و دنبال پروانه بهره برداری برای مراحل خرید هستیم.

وی یادآورشد: در ۱۰ ماه امسال، ۴۴ هزار نفر و به طور میانگین هر ماه چهار هزار نفر از مراجعه کنندگان، از امکانات سی تی اسکن بیمارستان استفاده کرده اند.

فخرایی در ارتباط با دستگاه ام. آر. آی گناوه، عنوان کرد: این دستگاه از نیاز‌های شهرستان است که موافقت اصولی آن اخذ، مکان نصب معرفی و تامین اعتبار شده و در فاصله زمانی کوتاهی شروع به احداث ساختمان آن خواهیم کرد.

شهرستان گناوه با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع بوده و در طول سال جمعیت بی‌شماری نیز از سراسر کشور وارد این منطقه می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر