پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۰۱۶
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در ادامه عملیات تغذیه و رسیدگی بهینه به آهوان خارگ، در هفته جاری یک محموله چند تنی علوفه به این جزیره ارسال شد.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، عبدالرحمن مرادزاده بیان کردک جزیره خارگ از مناطق مهم زیست محیطی استان بوشهر است که در کنار شرایط خاص استراتژیک و نظامی و کاربری‌های صنعتی و تاسیسات نفت و گاز، از دیرباز به‌عنوان یکی از زیست‌بوم‌های مهم برای حیات گونه‌های شاخص جانوری بوده است.
 
وی افزود: در زمان حاضر یکی از این وحوش به‌عنوان یک نماد شاخص در جزیره خارگ، گونه آهوی ایرانی است. این گونه با توجه به شرایط جزیره‌ای بودن این جزیره و کمبود زیستگاه، جمعیت آن همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که در این میان، اداره کل محیط زیست بوشهر تلاش داشته است ضمن مدیریت جمعیت آن، اقدامات حفاظتی لازم را برای ارتقاء شرایط زیستی آن با وجود محدودیت‌های کنونی فراهم کند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: از جمله این اقدامات پیگیری و تامین علوفه برای این وحوش زیبای جزیره است که به‌خصوص در طول فصل تابستان و اوایل پاییز به‌علت خشکیدگی محیط و در دسترس نبودن علوفه طبیعی، این اقدامات بیشتر در دستور کار محیط زیست قرار می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا در هفته جاری نیز یک محموله حدود پنج تنی بارگیری شده و به این جزیره منتقل شد و طبق روال به‌دست ماموران اجرایی محیط زیست در محل‌های مشخص شده در مجاورت آبشخور‌ها و مکان‌های تجمع آهوان توزیع می‌شود.
 
رییس اداره مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت تامین علوفه آهوان در مناطق مختلف، گفت: عملیات تامین علوفه علاوه بر جزیره خارگ، با توجه به رصد شرایط زیستگاه و وضعیت علوفه طبیعی در سایر مناطق استان، از جمله آهوان منطقه حفاظت شده‌مند در شهرستان دیر نیز اجرایی می‌شود.
 
خسرو درویشی با بیان این‌که اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همواره تلاش داشته است حفاظت و حراست از تنوع زیستی و مواهب طبیعی را با قوت و تلاش دو چندان ادامه دهد، تاکید کرد: همکاری و کمک جوامع محلی و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند کمک ارزنده‌ای در راه رسیدن به اهداف زیست محیطی باشد و در جزیره خارگ نیز انتظار داریم مردم این جزیره با همراهی این اداره کل در امر حفاظت و همچنین اجرای طرح‌های مختلف، شرایط را برای بقا بهتر و بهینه سازی زیستگاهی آهوان فراهم کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر