جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۹۹۱
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ گفت: اجرای طرح احیای زیست بوم‌های مرجانی جزایر خارگ و خارگو با هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریال آبسنگ‌های مرجانی جزیره خارگ به سرانجام رسید.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: اجرای طرح احیا زیست بوم‌های مرجانی جزایر خارگ و خارگو با هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریال آبسنگ‌های مرجانی جزیره خارگ به سرانجام رسید.

وی افزود: با یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر و همت محیط زیست جزیره خارگ اقدامات لازم جهت احیا زیستگاه‌های مرجانی اطراف جزایر خارگ و خارگو پروژه ملی احیا آبسنگ‌های مرجانی کلید خورد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: اجرای این پروژه در سه مرحله مطالعاتی، اجرایی و پایش مورد اجرا قرار گرفت که در مرحله مطالعاتی مشخص گردید که علیرغم احیا مجدد بسیاری از گونه و کلونی‌های از بین رفته در طی سال‌های اخیر، متأسفانه گونه مهم مرجان شاخ گوزنی با مشکلاتی مواجه گردیده است.

دشتی زاده گفت: احیای گونه فوق در دستور کار قرار گرفت که در فاز اجرایی ابتدا نسبت به ایجاد خزانه مرجانی با روش درختی و با مدت زمان شش ماه تا یکسال اقدام و سپس از آن در طی سه مرحله (در هر مرحله بیش از هفت هزار قطعه) بیش از ۲۰ هزار قطعه مرجان شاخ گوزنی برداشت و با روش‌های مختلف در شمال و جنوب شرق جزیره خارگ و شمال شرق و شمال غرب جزیره خارگو با درصد بقا ۹۵ درصد کاشت شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر