چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۷۳۴
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب در سفر رئیس جمهور به استان برای اجرای طرح‌های درمانی، گفت: چندین طرح در این حوزه در بوشهر و برازجان در حال ساخت است که اجرای آن‌ها روند مطلوبی دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دکتر حسن ملکی‌زاده در حاشیه اردوی راهیان پیشرفت در استان بوشهر، بیان کرد: عملیات اجرایی طرح بیمارستان جایگزین فاطمه الزهرا (س) با زیربنای ۱۷ هزار مترمربع و ۱۸۰ تخت در سال ۱۳۹۵ شروع شد که تا سال ۱۴۰۰، ۱۵ درصد پیشرفت داشت، اما با تزریق اعتبارات، این طرح در زمان حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان ۳۰۰ میلیارد تومان و در دور دوم سفر رئیس‌جمهور نیز ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص مرکز بیماری‌های خاص نیز، گفت: عملیات طرح مرکز بیماری‌های خاص در سال ۹۴ با زیربنای ۵ هزار مترمربع در سه‌طبقه شروع شد.

وی اضافه کرد: این طرح دارای ۵۶ تخت روان‌پزشکی است که پیش‌بینی تخت روان‌پزشکی اطفال برای اولین بار در استان در این طرح صورت گرفته است.

دکتر ملکی‌زاده گفت: برای ساخت مرکز بیماری‌های خاص در بوشهر در دور اول سفر رییس جمهور به استان بوشهر ۶۰ میلیارد تومان و در دور دوم سفر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که در زمان حاضر این طرح ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص طرح جایگزین بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان نیز گفت: این طرح با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع و ۱۸۰ تخت است که قابلیت توسعه تا ۲۴۰ تخت را نیز دارد و اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه اعتبار طرح بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان ۷۴۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: این طرح اعتبارات دور اول سفر رییس جمهور به استان را نداشت، اما در دور دوم سفر ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافت.

وی در خصوص طرح اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان نیز گفت: این طرح با زیربنای هزار و ۲۰۰ مترمربع و تعداد ۳۰ تخت، ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: این طرح در سال ۱۴۰۲ شروع شده و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی‌شده است.

دکتر ملکی‌زاده در خصوص طرح ۱۶ واحدی خانه پزشکان بیمارستان شهید گنجی برازجان نیز بیان کرد: این طرح با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان و زیربنای هزار و ۳۰۰ مترمربع در چهار طبقه در حال ساخت است و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: این طرح در سال ۱۳۹۸ شروع شد، ولی به علت کمبود اعتبار متوقف و از مرداد ۱۴۰۲ دوباره فعال شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر