شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۵۱۸
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

فکرشهر: معاون اقتصادی استاندار بوشهر اظهار داشت: ۹۲ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان بوشهر فعال هستند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی باستین در همایش تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان نمونه استان بوشهر افزود: در استان بوشهر تنها ۸ درصد واحد‌های تولیدی، راکد هستند که این موفقیت نتیجه تعامل دولت و بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: کارآفرینان و کارفرمایان نقش موثری در تولید و اشتغال دارند و شایسته قدردانی هستند.

باستین افزود: در دهه فجر ۱۰۸ طرح اقتصادی در استان بوشهر افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند که ۹۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح‌ها انجام شده است.

وی گفت: با افتتاح طرح‌های اقتصادی در دهه فجر امسال بیش از ۳ هزار شغل جدید در استان بوشهر ایجاد شده است.

باستین با بیان اینکه استان بوشهر بیش از ۶.۵ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است گفت: در این زمینه استان سوم کشور هستیم که این مهم نتیجه تلاش سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های تولیدی، اهتمام ویژه دارد و ۹۰ درصد مصوبات این کارگروه در استان بوشهر، محقق شده است.

باستین افزود: مشکلات و دغدغه‌های کارفرمایان و کارآفرینان در بخش بیمه ای، مالیاتی، بانکی و زیرساختی در این کارگروه بررسی و تیم اقتصادی استان، نسبت به رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی، اقدام لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد درآمد تامین اجتماعی از کارفرمایان و کارآفرینان است خواستار تقویت زیرساخت‌های درمانی تامین اجتماعی و بهبود خدمات رسانی به جامعه هدف شد.

باستین اضافه کرد: باید درآمد‌هایی که از طریق کارفرمایان و کارآفرینان جذب تامین شده، در راستای تقویت خدمات رسانی به آن‌ها هزینه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر