جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۳۰۰۱
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: در شهرستان تنگستان سه درصد جمعیت بی سواد داریم.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان تنگستان، با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) به ریشه کن کردن بی سوادی، به لزوم ریشه کن کردن آن و تأثیرات منفی بی سوادی بر جامعه اظهار کرد: امام خمینی (ره)، با یک شناخت عمیقی که نسبت به جامعه پیرامون داشتند تمامی دستورات و اقداماتی که با نظر ایشان در زمان انقلاب و قبل از انقلاب انجام شد، مایه برکت و خیر ایران اسلامی بود.

فرماندار تنگستان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در شاخص سواد در مقایسه با اول انقلاب در بین جمعیت شهری و روستایی گفت: اگر امروز ما نخبگانی در حوزه فن، علم بهداشت و درمان، نظامی و ... داریم همه از پدران و مادران با سوادی است که با نگاه عمیق امام راحل که با ایجاد نهضت سوادآموزی مسیری فراهم کرد و امروز نتیجه اش را در جامعه به خوبی می‌بینیم.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه در شهرستان تنگستان سه درصد جمعیت بی سواد داریم گفت: با توجه به اینکه بی سوادی امروز با بی سوادی اول انقلاب متفاوت است، باید این درصد را شناسایی و نقطه گذاری کنیم و بی سوادی شهرستان را در نقاط متفاوت چه روستایی و چه شهری بر طرف کنیم.

لطفی با تاکید بر اینکه امروزه مهمترین رکن بی سوادی عواملی است که افراد با ترک تحصیل یا افت تحصیل پیدا می‌کنند، بیان کرد: ضروری است تمامی دستگاه‌هایی که در این زمینه تأثیر گذارند در بحث ترویج سواد آموزی و شناسایی افراد بی سواد برنامه ریزی و تلاش کنند تا با مشاوره دقیق از ترک تحصیل جوانان جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر