چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۷۴۵
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

فکرشهر: مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه گفت: در جلسه حضوری با نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، اصلاح ۵۹ قلم کالای همراه ملوان و افزودن اقلامی که محل عرضه و خرید و فروش اصناف و مردم در این بندر و سایر بنادر کوچک جنوب کشور است، مطرح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، "سیدعلی موسوی گمارانی " در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: درخواست لغو و برداشتن معیار ۶۰ تن وزن برای ترخیص کالای همراه ملوان و هزینه سنگین ارزش افزوده از دیگر مسایل مهم مطرح شده در جلسه با مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود.

وی افزود: در این نشست کلیه موانع و نقاط ضعف مصوبه جدید کالای همراه ملوان با جزئیات و براساس مشاهدات بی طرفانه و واقع بینانه مبتنی بر داده‌های میدانی مطرح شد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره تعاونی لنجداران گناوه تصریح کرد: در پایان این جلسه درخواستی به نمایندگی ار لنجداران، مرزنشینان، ساحل نشینان و بازاریان از مسئولان ستاد در زمینه تغییر و تجدیدنظر در مصوبه جدید مبنی بر تشکیل یک کمیته راهبری برای کالای ملوانی با تمرکز بر اصلاح و حذف نقاط مصوبه جدید و به عنوان یک بازوی مشورتی مطرح شد.

وی ادامه داد: برای محقق شدن این مهم درخواست شد با کسب مجوز از کارگروه ویژه مرز و با هماهنگی ستاد مرکزی، رایزنی استاندار بوشهر و اجازه از وزیر کشور، کمیته تخصصی مربوطه تشکیل شود تا با پالایش و تجمیع نظرات و خواسته‌ها فعالان صنوف مختلف مرتبط با کالای ته لنجی و جمع بندی نظرات و ملاحظات کارشناسان دولتی و ستاد مرکزی، یک راه حل جامع و مناسب قابل اجرا حاصل شود.

موسوی گمارانی عنوان کرد: در این جلسه مدیران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تاکید کردند که شناور‌های درحال انتظار تخلیه باید در اسرع وقت و براساس مصوبه جدید و تعهدنامه، کالا‌های خود را تخلیه و ترخیص کنند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره تعاونی لنجداران گناوه گفت: ماحصل نهایی مواضع و پاسخ مدیران ستاد این بود که ستاد تنها مجری مصوبات «کارگروه ویژه مرز شورای امنیت کشور» در حوزه سفر‌های ملوانی است.

وی افزود: بدین شرح که طبق مصوبات چهل و دومین جلسه این کارگروه ویژه که نهم مهر ۱۴۰۲ با حضور اعضای کارگروه ویژه و استانداران استان‌های جنوبی تشکیل شده، تمامی موضوعات مربوط به ته‌لنجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و خروجی نهایی جلسه کارگروه ویژه که در واقع همان مصوبه جدید است، مورد تأیید استاندار بوشهر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در نهایت بعد از تأیید استاندار بوشهر و سایر اعضا کارگروه ویژه، مقرر شد که براساس دستورالعمل جدید، عملیات تخلیه و ترخیص کالای ملوانی انجام بپذیرد.

ته لنجی نوعی واردات کالا به همراه ملوان است که در بنادر جنوب کشور رواج دارد و طبق قانون کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن بدون پرداخت حق دولتی هستند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و شغل عمده مردم این منطقه به دریا و تجارت دریایی وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر