پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: وزن و تعداد اقلام شناور‌ها در طرح ته لنجی افزایش پیدا کرد و از فردا در ۵ گمرک استان بوشهر اجرا می‌شود...
کد خبر: ۲۰۰۲۴۸۶
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: وزن و تعداد اقلام شناور‌ها در طرح ته لنجی افزایش پیدا کرد و از فردا در ۵ گمرک استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی زاده در شورای تامین استان گفت: در راستای حمایت از تجارت و بازرگانی در استان یا همان موضوع ته لنجی، پیگیری‌هایی از سوی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای تامین در سطح ملی و ستاد مرکزی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری شد تا دستورالعمل ابلاغی به نفع مردم استان تغییراتی پیدا کند.

وی افزود: نتیجه این پیگیری‌ها این شد که به لحاظ وزنی، وزن کالا‌هایی که می‌تواند در هر سفری که مجوز داده می‌شود توسط هر لنج تخلیه می‌شود از ۶۰ به ۷۵ تن افزایش پیدا کرد

محمدی زاده بیان کرد: تعداد اقلامی که مشخص شده بود از ۵۹ قلم کالا به ۸۰ قلم افزایش پیدا کرد.  
استاندار بوشهر اضافه کرد: در مواردی که حجم کالای یک لنج از ۷۵ تن به ۱۵۰ تن افزایش پیدا می‌کند، به عنوان سفر دوم شناور محاسبه و کالا ترخیص می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه در مواردی که بار لنج‌ها از ۷۵ تن یا ۱۵۰ تن بیشتر می‌شود گفت: تا سقف ۱۵ تن برای سفر اول و تا سقف ۳۰ تن برای سفر اول تا دوم با محاسبه نرخی که تعیین شده به ازاء هر تن ۶۵ میلیون تومان معادل ۱۵۰۰ دلار هست می‌تواند کالای مازاد بر ۷۵ و ۱۵۰ تن را ترخیص کند.

وی افزود: این تصمیم از فردا ۲۲ آذر در تمام گمرک‌های استان شامل کنگان، دیر، بوالخیر، لاور ساحلی و دلوار اجرایی می‌شود.  

محمدی زاده گفت: اگر لنج‌هایی که ترخیص کردند، ولی کالایی در لنج باقی مانده اختلاف ۶۰ تن تا ۷۵ تن را گمرک مجوز ترخیص خواهد داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر